Paliwo
Moc

Przybliżony czas pracy (na zbiorniku lub akumulatorze)

Konserwacja
Koszt

LPG

Prędkość maks.:15-17 km/godz.

8 godzin (jedna zmiana)

Łatwa konserwacja

Niższy koszt początkowy inwestycji niż przy porównywalnym wózku elektrycznym, CNG czy z silnikiem diesla

Prędkość podnoszenia (z ładunkiem):25-27 m/min

Przerwy między czynnościami konserwacyjnymi mogą być dłuższe, ze względu na właściwości propanu (czyste spalanie)

Niższe koszty konserwacji niż przy wózkach z silnikiem diesla i elektrycznych

Zachowuje 100 procent mocy przez cały czas pracy.

 

Tania wymiana butli lub magazynowanie paliwa na terenie zakładu

 

 

Ograniczenie strat wynikających z wycieków czy parowania do atmosfery.

Olej napędowy

Prędkość maks.:15-17 km/godz.

8 godzin (jedna zmiana)

Konieczne drogie zmiany oleju

Dodatkowy koszt wynikający z wycieków czy parowania

Prędkość podnoszenia (z ładunkiem):25-27 m/min

 

CNG

Prędkość maks.:15-17 km/godz.

2-4 godz. (1/4 – ½)

Konieczne częste uzupełnianie paliwa

Koszty recertyfikacjibutle CNG należy recertyfikować

Prędkość podnoszenia (z ładunkiem):22-24 m/min

Kompresory CNG wymagają drogich przeglądów

Zakłady posiadające flotę wózków na CNG mogą wymagać poważnej inwestycji kapitałowej w stację napełniania, do 40 tys. dolarów

 

 

W razie braku prądu stacja sprężarkowa nie będzie działać, co może prowadzić do poważnych strat w produkcji

 

 

Przeglądy kompresorów CNG są drogie

Prąd elektryczny

Prędkość maks.:13-15 km/godz.

12 godzin (półtorej zmiany)

Wymagane dodatkowe szkolenie

Wyższy koszt inwestycji początkowej spowodowany:

Prędkość podnoszenia (z ładunkiem):25-27 m/min

Przerwy między czynnościami konserwacyjnymi zależne od warunków

Wyposażenie dodatkowe, np. akumulatory, ładowarka, podnośnik akumulatorów, pomieszczenia do ładowania akumulatorów i mycia

Utrata mocy w miarę wyładowania akumulatorów

Muszą pracować w kontrolowanym środowisku (np. nie w deszczu)

Dodatkowe miejsce w budynkach na przechowywanie ładowarki i akumulatorów

 

Duży nakład pracy pracowników do wymiany akumulatorów

Koszty pracy drugiej i trzeciej zmiany przy wymianie akumulatorów

 

 

Akumulatory wymagają wentylowanego pomieszczenia magazynowego

Benzyna

Prędkość maks.:15-17 km/godz.

8 godzin (jedna zmiana)

Wymaga częstszych zmian oleju niż przy propanie

Dodatkowy koszt wyniający z wycieków i parowania

Prędkość podnoszenia (z ładunkiem):25-27 m/min

Wysoki koszt modernizacji zakładowego składu paliwa


 

Kontakt

606 466 363

17 854 91 70

bok@greengas.pl

Sprawdź dojazd
Napisz do nas
więcej >>

Sklep Internetowy - KUP ONLINE

POWERED BY “STUDIO H”. ALL RIGHTS RESERVED

REPRODUCTION OR REDISTRIBUTION WITHOUT PERMISSION IS STRICTLY FORBIDDEN